Despre Legile Publicitatii

Despre Legile Publicitatii – Av. Radu Sora

Pe acest blog ne propunem sa tratam subiecte de genul:

Cadrul legislativ al Publicitatii! Sanctiuni impuse de legile publicitatii! Publicitatea comerciala si Campaniile sociale! Care este limita dintre legal si ilegal in Publicitate? Ce reclame sunt permise si care sunt cele care ar trebui cenzurate? Ce este RAC-ul si ce rol are in publicitatea din Romania! Cum ar trebui sa ne protejeze CNA-ul? Ce campanii sociale incalca legea publicitatii? Ce parere aveti despre o anumita reclama?

Cadrul legislativ al Publicitatii. Domeniile Publicitatii

Cadrul legislativ

Agentiile de publicitate, regiile de vanzari, detinatorii de spatii publicitare trebuie sa aiba in vedere, cu precadere, urmatoarele acte normative:

1. LEGEA nr. 148 din 26 iulie 2000 privind PUBLICITATEA ;

2. LEGEA nr. 457 din 01 noiembrie 2004 privind PUBLICITATEA si sponsorizarea pentru produsele din tutun;

3. LEGEA nr. 158 din 18 iulie 2008 privind PUBLICITATEA inselatoare si comparativa ;

4. LEGEA nr. 504 din din 22 iulie 2002 – Legea AUDIOVIZUALULUI;

5. Decizia CNA nr. 187/ online casino din 3 aprilie 2006 – privind Codul de reglementare a continutului audiovizual;

6. CODUL FISCAL – Legea 571 / 2003;

7. LEGEA nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma in domeniul sanatatii; Art. 363 – contributia (taxa) pentru activitati daunatoare sanatatii – taxa de 12% ;

8. Ordonanta 21/1992 – republicarea 2 din 2007 – privind protectia consumatorilor;

9. HOTARAREA nr. 106 din 27 iulie 2002 – privind etichetarea alimentelor;

10. Codul de practica in Publicitate – adoptat de Consiliul Roman pentru Publicitate (denumit si RAC – adica Romanian Advertising Council) a se vedea articolul despre CNA si RAC de pe acest blog;

11. Ordonanta 39 din 2005 privind cinematografia; taxa de cinematografie;

In opinia noastra acestea sunt principalele acte normative de care trebuie sa tina seama cei care lucreaza in domeniul Publicitatii, indiferent ca discutam de agentii, regii sau detinatori de spatii publicitare.

Domeniile Publicitatii

Domeniul Publicitatii TV si Radio
Domeniul Publicitatii internet
Domeniul Publicitatii outdoor
Domeniul Publicitatii indoor
Domeniul Publicitatii print – sau al presei tiparite
BTL (servicii publicitare Below the line)
ATL (servicii publicitare Above the line)

Distribuie:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

S-ar putea sa iti placa si

Retrospectiva 2023

2023 se va incheia in cateva ore. Si pentru ca initial am considerat ca acest an a fost sarac in evenimente se pare ca adevarul

Sora & Asociatii – Membru BRCC

Sora & Asociații tocmai a devenit cel mai nou membru al Camerei de Comert Britanico Române (BRCC) Așteptăm cu nerăbdare să cooperăm cu noi parteneri

Prezentare generala

Acest site utilizează cookie-uri.

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conţinutul și anunțurile publicitare, pentru a oferi funcții de reţele sociale şi pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de reţele sociale, de publicitate şi de analize informații cu privire la modul în care folosiţi site-ul nostru. Aceştia le pot combina cu alte informaţii oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.