Despre Legile Publicitatii – Av. Radu Sora
Pe acest blog ne propunem sa tratam subiecte de genul:
Cadrul legislativ al Publicitatii! Sanctiuni impuse de legile publicitatii! Publicitatea comerciala si Campaniile sociale! Care este limita dintre legal si ilegal in Publicitate? Ce reclame sunt permise si care sunt cele care ar trebui cenzurate? Ce este RAC-ul si ce rol are in publicitatea din Romania! Cum ar trebui sa ne protejeze CNA-ul? Ce campanii sociale incalca legea publicitatii? Ce parere aveti despre o anumita reclama?
Cadrul legislativ al Publicitatii. Domeniile Publicitatii
Cadrul legislativ
Agentiile de publicitate, regiile de vanzari, detinatorii de spatii publicitare trebuie sa aiba in vedere, cu precadere, urmatoarele acte normative:
1. LEGEA nr. 148 din 26 iulie 2000 privind PUBLICITATEA ;
2. LEGEA nr. 457 din 01 noiembrie 2004 privind PUBLICITATEA si sponsorizarea pentru produsele din tutun;
3. LEGEA nr. 158 din 18 iulie 2008 privind PUBLICITATEA inselatoare si comparativa ;
4. LEGEA nr. 504 din din 22 iulie 2002 – Legea AUDIOVIZUALULUI;
5. Decizia CNA nr. 187/ online casino din 3 aprilie 2006 – privind Codul de reglementare a continutului audiovizual;
6. CODUL FISCAL – Legea 571 / 2003;
8. Ordonanta 21/1992 – republicarea 2 din 2007 – privind protectia consumatorilor;
9. HOTARAREA nr. 106 din 27 iulie 2002 – privind etichetarea alimentelor;
10. Codul de practica in Publicitate – adoptat de Consiliul Roman pentru Publicitate (denumit si RAC – adica Romanian Advertising Council) a se vedea articolul despre CNA si RAC de pe acest blog;
11. Ordonanta 39 din 2005 privind cinematografia; taxa de cinematografie;
In opinia noastra acestea sunt principalele acte normative de care trebuie sa tina seama cei care lucreaza in domeniul Publicitatii, indiferent ca discutam de agentii, regii sau detinatori de spatii publicitare.
Domeniile Publicitatii
Domeniul Publicitatii TV si Radio
Domeniul Publicitatii internet
Domeniul Publicitatii outdoor
Domeniul Publicitatii indoor
Domeniul Publicitatii print – sau al presei tiparite
BTL (servicii publicitare Below the line)
ATL (servicii publicitare Above the line)